Дизартрия, картавость, психологія гаркавості, психологія

СООБЩЕСТВО гаркавості: Є ХТО НА ВИХІД?

Бажання, наполегливість і правильний приклад

Коли мені було чотирнадцять років, я всерйоз зайнявся вокалом. Щодня я тренував свій голос і, коли мені здалося, що виходить дуже навіть непогано, захотів послухати себе в запису. Яке ж було моє здивування, коли, крім

Загрузка...
фальші і поганий дикції, я почув ще й гортанне вимова р raquo ;! І тоді я прийняв рішення позбутися цього недоліку.

Звичайно, перша думка була відновити відвідування логопеда (в дитинстві я ходив до нього і навчився стерпно гарчати raquo;). Але цього було мало, і я почав займатися самостійно. У пошуках інформації мені довелося студіювати Інтернет та наукову літературу, але дуже скоро я виявив марність цього заняття. Усюди згадувалися кілька стандартних вправ, а в кінці обов’язкова приписка: Але краще, звичайно, звернутися до логопеда raquo;.

Я вирішив діяти максимально самостійно.

Для занять потрібні лише три речі, без яких ніяк не обійтися: бажання, наполегливість і приклад правильної вимови (можете попросити допомогти вам будь-якої людини з правильною дикцією).

Етап перший: тримаємо язика за зубами

Спочатку вам слід зрозуміти принцип вимови. На мій погляд, це найскладніша частина роботи, все інше ndash; справа тренування. Розглядайте це як своєрідний експеримент. Ви повинні підійти до будь-якого людині, яка недалеко від вас, і попросити його порикувати. Дивіться, як він це робить. Аналізуйте, повторюйте, можете навіть використовувати дзеркало.

На всякий випадок я поясню вам, як правильно вимовляти р raquo ;. Ставите кінчик язика на небо прямо біля верхніх зубів (ви повинні трохи доторкнутися до них), потім з досить великим обсягом повітря видаєте звук р raquo ;: швидше за все, це буде дивний звук т raquo; або не менш дивний ш raquo ;. Якщо так, то вітаю: ви на шляху до успіху і дуже скоро вимовите р raquo ;. І найголовніше: Не бійтеся робити помилки. Коли я сам займався з логопедом, то неправильно навчився гарчати. Я ставив мову занадто далеко від зубів, але потім, провівши власне дослідження, все ж навчився робити це правильно. І у вас теж вийде!

Етап другий: комбіноване гарчання

На другому етапі ми будемо, як говорила колись моя вчителька з математики, ку raquo ;. Нам потрібно буде навчитися синтезувати р raquo; з іншими звуками. Я це робив за алфавітом, щоб не упустити жодного звуку: ра raquo ;, рб raquo ;, рв raquo; і т. д. а потім ndash; навпаки: ар raquo ;, бр raquo ;, вр raquo ;. Але якщо вам ще складно з приголосними, то можете спочатку опрацювати голосні. Імпровізуйте, пробуйте будь послідовності, які тільки вам в голову взбредут! Або можете відкрити будь-яку книгу і всі буквC які там бачите, одну за одною пов’язувати з р raquo;.

Так, ще дуже важливо ось що: багато хто вважає, що якщо вони будуть просто гарчати без утоми, то незабаром навчаться все вимовляти. Це помилкова думка: просто р raquo; сам по собі не так і важливий, а ось поєднувати цей звук з іншими звуками ndash; це мистецтво. Вправи варто виконувати систематично: раз в день по півгодини. А краще ці півгодини дробити: поупражнялись ndash; подивіться телевізор. Потім знову поупражняйтесь, а потім почитайте газету або журнал. Ви можете вправлятися і по дві хвилини, але чим більше і частіше це робити, тим швидше отримаєте позитивний результат.

Етап третій: заводимо дружбу з греками, Карлом і Кларою

Всі ми захоплювалися в дитинстві скоромовками, а при вправах з р raquo; вони просто необхідні. Ось мої найулюбленіші.

1. Кораблі лавірували, та не вилавірували.

2. Карл у Клари вкрав корали,

Клара у Карла вкрала кларнет.

3. Їхав Грека через річку.

Бачить Грека: в річці рак.

Сунув ку в річку ndash;

Рак ку Греку цап.

4. На дворі трава, на траві дрова. бай дрова на траві двора.

Розучуйте скоромовки дуже повільно, чітко вимовляючи кожне слово, потім прискорюючи темп з кожним разом. Крім того, ви можете розучувати ваші улюблені пісні і співати їх, навіть якщо ви страшенно фальшивите. Це сильно допомагає. Приміром, я в цей час розучував пісню Якщо у вас нету тети hellip; raquo; Хороша річ, між іншим, особливо гарчить фраза: Оррррррркестр грррррррррреміт басами raquo;.

Тепер настав час поступово перенести всі напрацювання в живу мову.

(підверстці) Даю довідку

Ротацизм (лат. Rhotacismus, від грецької букви ро raquo;) ndash; порушення вимови звуків р raquo; і рь raquo ;. Раніше ротацизм називали картавостью, але в даний час термін картавость raquo; не вживається: найчастіше говорять про недоліки, дефектах або порушеннях вимови р raquo;.

(підверстці) Думка фахівця

Існують різні види ротацизма. Він може бути наслідком більш складних порушень, наприклад: дизартрії, алалії, ринолалии. В цьому випадку робота по виправленню дефектного звуковимови проводиться обов’язково фахівцями і, як правило, досить тривалий час. Іноді причиною ротацизма може бути укорочена під’язикова зв’язка (вуздечка), тоді дитині важко висовувати язик. До того ж він не може дотягнутися кінчиком язика до верхніх різців, якщо відкритий рот. При цих симптомах необхідно отримати консультацію ортодонта і, якщо необхідно, здійснити підрізання вуздечки.

Ротацизм може бути складовою частиною складної дислалии, коли поряд зі звуками р raquo; і рь raquo; порушено вимова та інших груп звуків. Це може бути і форма простий дислалии, коли єдиним порушенням мови є неправильне вимовлення хоча б одного з цих двох звуків. В цьому випадку можлива описана автором самостійна робота.

Виправлення звуковимови майже завжди передбачає спільну роботу логопеда і пацієнта, успіх якої багато в чому визначається працездатністю і вольовими якостями пацієнта. Самостійна робота, пропонована автором, обов’язково призведе до чудових результатів, якщо виконувати ці нескладні вправи регулярно! Але бажано, щоб постановку звуку на початковому етапі здійснював фахівець, тому що виправити вимову неправильно поставленого звуку буває складніше, ніж поставити raquo; вимова відсутнього звуку.

Найчастіше до 4 ndash; 6 років дитина, орієнтуючись на мову оточуючих його людей, оволодіває правильною артикуляцією звуків самостійно. При наявності в цьому віці порушень звуковимови, оптимально починати їх виправляти: м’язи мови ще хливі, а психологічно і фізіологічно дитина дозрів для кропіткої роботи. Якщо ж рішення виправити своє звуковимову прийшло вже в більш зрілому віці, то це теж обов’язково у вас вийде! Необхідно тільки мати достатню мотивацію, як у автора статті, і чудову здатність доводити почату справу до переможного кінця!

Логопед Вікторія Красевская

СЛОВНИЧОК

ДИЗАРТРИИ ndash; порушення произносительной сторони мови, обумовлене недостатньою роботою нервів, що забезпечують зв’язок мовного апарату з центральною нервовою системою.

Алалу ndash; важке розлад мови, що виникає внаслідок органічного ураження мовних зон кори головного мозку у внутрішньоутробному або ранньому (доречевом) періоді розвитку дитини.

ринолалии ndash; порушення тембру голосу і звуковимови, обумовлене анатомо-фізіологічними дефектами мовного апарату.

До складної, полиморфной Дислалия відносять порушення, при яких дефектно вимовляються звуки різних груп: свистячі і сонорні.

До простий, мономорфной Дислалия відносять порушення, при яких дефектно вимовляється один звук або однорідні за артикуляцією звуки.

____________________________

  • ротацизм у дітей
  • як виправити гортанне р

Комментирование и уведомления сейчас закрыты.

Комментарии закрыты.