Корекція акустики приміщень: проблеми та рішення

Інформація Методи поліпшення звучання в невеликих концертних майданчиків, кафе, караоке. Публікація Пітера Д`Антоніо та ін. Застосування дифузорів в кімнатах прослуховування. Технічний бюлетень. 2003. Публікація Джорджа Кардаса Розстановка гучномовців в кімнаті прослуховування прямокутної форми.

Задачі

Загрузка...
звукоізоляції і корекції акустики приміщень. .

Заходи по корекції акустики приміщення спрямовані на поліпшення звучання музики і розбірливості мови.

Заходи по звукоізоляції приміщення спрямовані на запобігання або зниження проникнення в приміщення сторонніх звуків.

Звукова хвиля, проходячи крізь перешкоду, частково відбивається від неї, частково поглинається, частково долає перешкоду.

Таким чином, заходи щодо корекції акустики приміщення стосуються відбитих хвиль . а заходи по звукоізоляції приміщення каксается хвиль, що проходять крізь перешкоду (огороджувальні конструкції приміщення).

Малі приміщення обсягом до 100 м 3 мають три регіони в чутному спектрі діапазону частот, які вимагають уваги.

Шкала зручно ділиться частотами F 1 . F 2 і F 3 на чотири області:

    A – область низькочастотних резонансів; B – область кімнатних мод; C – перехідна область, в якій превалюють явища дифракції і дифузії; D – зона геометричної акустики (дзеркальні відображення).

Підходи до корекції акустики в зонах A, B і C різні, тобто, методи, ефективні для однієї з областей не підходять для вирішення проблем в інших зонах. Тому корекція акустики приміщення – це комплексна задача, для вирішення якої застосовуються одночасно кілька методів.

Відбиті звукові хвилі . досягають органу слуху людини не пізніше 1/20 секунди (50 мілісекунд) після звучання основного звуку, фізіологічно сприймаються як один цілісний звук.

Затримка більш 1/20 секунди відбитого і основного звуку сприймається як два різних звуку: прямий звук і його відлуння (послезвучія).

Ранні відображення – відображення основного (прямого) звуку від огороджувальних конструкцій приміщення, що досягають точки прослуховування не пізніше 1/20 секунди секунди після прямого звуку.

Ранні ораженія, накладаються на прямій звук, сприймаються злито, підсилюють прямий звук на 10 дБ (що сприймається людиною як збільшення гучності звуку в 2 рази), і можуть змінювати тембр звуку (ефект передування або ефект Хааса – Haas effect). < / p>

Посилення прямого звуку відбувається внаслідок накладення (ін2ерференції) взаємопов’язаних (когерентних) хвиль: прямого сигналу і його віддзеркалення.

Особливо виражена ця проблема в діапазоні низьких частот.

Ранні відображення спотворюють звукову сцену в приміщенні, змінюють відчуття атмосфери, в якій було записано оригінальний сигнал, наприклад атмосферу концертного залу.

Реверберація (луна або пізні відображення, більш 1/20 секунди ) – явище залишкового звучання в приміщенні після припинення звучання джерела звукового сигналу, що відбувається внаслідок багаторазового переотражения звуку від підлоги, стелі, стін а також предметів, що знаходяться в приміщенні.

Часом стандартної реверберації є проміжок часу з моменту виключення джерела основного сигналу доти, коли рівень звукового тиску відбитого сигналу в приміщенні знизиться на 60 дБ.

60 дБ – це зниження звукового тиску до однієї мільйонної його первісного значення.

Тривалий час реверберації робить приміщення гучним, коротке – сухим (заглушеним).

Оптимальний час реверберації залежить від об’єму приміщення. Наприклад, для приміщень (залла) великих розмірів об’ємом близько 700 м3 час оптимальне реверберації близько 1.1 секунди, а в приміщенні об’ємом близько 30000 м3 – 2.3 секунди.

Резонанси приміщення (відомі як і гармонійні резонанси, кімнатні моди або стоячі хвилі) – виникають при збігу довжини напівхвилі (або кратної їй) сигналу, відбитого від паралельних площин, і лінійних розмірів кімнати. < / p>

При порушенні звуку в приміщенні в результаті відображень від огороджувальних конструкцій звукові хвилі движуться в будь-яких напрямках. Створюється звукове поле близьке до дифузного (дифузним вважається однорідне звукове поле, при якому падіння звукових хвиль під будь-яким кутом равновероятно) . При додаванні прямою і відбитою хвиль, хаються в зустрічному напрямку, утворюються стоячі хвилі. Такі коливання повітря називають власними коливаннями (модами) приміщення. Моди несуть в собі основну частину звукової енергії, випромінюваної в це приміщення джерелом. На поверхнях розглянутого огорожі кожна мода утворює свою форму рапределеніе звукового тиску, яка характеризується розташуванням вузлових ліній і зон найбільшого тиску.

Резонанси властиві прямокутним приміщенням з трьома парами паралельних поверхонь: дві пари паралельних стін, підлогу і стелю. Резонанси є результатом нерівного розподілу звукової енергії всередині приміщення, найчастіше в низькочастотному діапазоні.

    За кількістю площин, залучених в віддзеркалення хвиль усередині приміщення, розрізняють такі резонанси: Аксіальні моди складаються з двох хвиль, що проходять в протилежному напрямку вздовж однієї осі (лат. Axis – вісь), відбиваючись тільки від двох площин (паралельні стіни або підлогу і стелю).

Аксіальні моди вносять найбільшу спотворення в акустичні характеристики приміщення.

Так як в кожному прямокутному приміщенні є три осі між паралельними площинами, то для таких приміщень властиві три основні аксіальні моди, кожна зі своєю серією (гармоніки) кратних по частоті резонансів.

Гармонійні резонанси посилюють звуковий тиск на тих частотах, довжини хвиль яких збігаються з довжиною осі приміщення.

Найнижча частота резонансу для приміщення буде тією, довга хвилі якої дорівнює двом розмірам осі кімнати. Наример, якщо довга кімнати L 5 метрів, то відповідно до хвильовим рівнянням ( c = f? ? . Де довга хвилі ? = 2 ? L ) соостетствующій їй резонанс буде на частоті 34.4 Гц.

Приклад розрахунку:

де c – швидкість звуку в повітрі, L – довжина кімнати (осі приміщення).

Такий довжині осі приміщення L буде відповідати цілий ряд гармонійних резонансів: 1 ? f, 2 ? f, 3 ? f, 4 ? f, і так далі, відповідних частотам, наприклад, 35 Гц, 70 Гц, 140 Гц, і так далі.

____________________________

  • резонанси приміщень
  • стоячі хаилі прямі відбиті
  • стоячі хаилі прямі відбиті акустика
  • Як збільшити акустику у приміщени
  • як знизити акустику в кімнаті
  • як позбутися акустики в приміщенні
Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Powered by WordPress and ShopThemes