Виправлення гаркавості

Сторінки Голос як психолог і стиліст

Виправлення гаркавості

теги картавость

Недавно я розговорився зі своєю # 171; старої # 187; подругою, яка повідала мені про те, що її дочка, яка займається в початкових класах, гаркавить. Я порадив

Загрузка...
звернеться до шкільного логопеда, на що отримав цікаву відповідь: логопед молиться за неї. Як вам такий професіоналізм? Треба б зареєструвати цю методику. Або логопеда в школі поміняти. І це не в перший раз я чую такі відгуки про # 171; скульпторів # 187; промови наших дітей. Пора все брати в ки. Як там свідчить стара мудрість. хочеш зробити добре # 8211; зроби сам. Давайте розбиратися, що ми можемо зробити самі.

Ну, картавость # 8211; це не хвороба. У всякому разі, у багатьох фахівців язик не повертається назвати її хворобою. Хоча саме в неповороткість мови вся й заковика. І надалі, це зможе стати джерелом емоційного дискомфорту дитини. Тому, буде зовсім не зайвим спробувати позбавити дитину від гаркавості.

Статистика говорить. що у багатьох дітей виникають проблеми зі звуком # 171; р # 187 ;, але з часом діти справляються з цим звуком. Але близько двох відсотків знаходять # 171; картавость # 187; назавжди.

До речі, картавость, як ви здогадуєтеся, це народне позначення. По науковому, ця мовна проблема називається ротацизмом, який входить в поняття # 171; дислалии # 187 ;. Мова дитини формується років до семи. І ротацизм теж потрібно виправити якомога раніше. Чим старша дитина, тим складніше виправити картавость. Переходимо до практичних вправ.

Вправа # 8470; 1.

Мета вправи. Так, як у вимові звуку # 171; р # 187; хливість мови, то за допомогою цієї вправи ми будемо зміцнювати м’язи кінчика язика і м’язи, що у роботі підйому мови.

Початкове положення. Дитина повинна перебувати в зручному для себе становищі: сидячи або стоячи.

Виконання вправи. Попросіть дитину широко посміхнутися, так щоб був широко відкритий рот і видно було зуби (верхні і нижні). Кінчик язика повинен # 171; пройтися # 187; по внутрішній стороні верхніх зубів. Слідкуйте, щоб кінчик язика стосувався всіх зубів: як передніх, так і бічних. Темп виконання вправи спочатку повільний, з подальшим прискоренням. Мова хатися з боку в бік. Після верхніх зубів # 171; пройдіться # 187; по нижнім.

Працювати повинен тільки кінчик язика при нерухомій щелепи. Якщо у дитини погано виходить нерухомість щелепи, притримайте її пальцями. Виконуйте вправу до легкої втоми (близько хвилини).

Придумайте ігрову форму для цієї вправи. Логопеди називають цю вправу # 171; чистка зубів # 187 ;. Але я думаю, що ви придумаєте що-небудь поцікавіше. Вправа # 8470; 2.

Мета вправи. Продовження хливості мови.

Початкове положення. Те ж, що і в попередній вправі.

Виконанн

Комментирование и уведомления сейчас закрыты.

Комментарии закрыты.