Як позбутися від боргів. . Щоденні комунікації

Як позбутися від боргів

Учасники ринку DIY вже кілька років говорять про затримки з оплатою за поставлений товар, існуючих в мережі Метрика raquo ;. Обстановку посилюють близько 15 позовів на суму більше 14 б, що знаходяться зараз на розгляді в Петербурзькому арбітражному

Загрузка...
суді.

У Корпорації СБР raquo ;, керуючої мережею, кажуть, що кількість прострочень по оплаті постачальникам збільшилися після 2008-го кризового року. Причиною тому стало зниження оборотності товару по мережі через одночасне зниження попиту і масового відкриття магазинів евроспейскімі конкурентами. Товар перестав продаватися – компанії нічим стало за нього платити. З тих пір Метрика raquo; в безперервному режимі веде роботу по скороченню заборгованості перед постачальниками. Якими способами і наскільки результативно, розповів Олексій Іовльов, генеральний директор Корпорації СБР raquo;.

– У 2009 році ми почали переклад деяких постачальників на нові умови роботи mdash; оплату за фактом реалізації товару. В основному, це торкнулося постачальників слабооборачіваемих товарів. Так, десь нам довелося поступитися прибутковістю, але цей крок розвантажив нас фінансово.

Також ми почали кампанію по укладанню прямих контрактів з виробниками, постаравшись максимально відмовитися від роботи з посередниками. У багатьох контрагентів, звичайно, це викликало невдоволення, але такі заходи допомогли нам значно знизити закупівельні ціни, і, відповідно, збільшити прибутковість. У роботі з виробниками є і свій мінус: їх відстрочки платежу набагато менше, ніж у посередника (від семи днів). Але з багатьма з часом нам вдалося домовитися на відстрочку в 60 днів, наша задача – досягти 90.

Головний спосіб уникнути прострочень – це підвищення оборотності. Крім особливої??уваги до управління запасами, ми добиваємося цього шляхом збільшення кількості невеликих за площею магазинів. В таких об’єктах оборотність до двох разів вище, ніж в будівельних гіпермаркетах. Також в 2009 р були скорочені асортимент і площі наших найбільших гіпермаркетів, а звільнені метри здані в оренду.

Звинувачення в тому, що ми розвиваємося за рахунок постачальників, безпідставні. Інвестиції в запуск одного малоформатного об’єкта становлять усього кілька блів без урахування товарного запасу.

До того ж, сума всіх судових претензій сьогодні менше денної виручки компанії. Проблема, що виникла між нами і постачальниками, що звернулися в суд, – без фінансова, а переговорна. Іноді виною всьому людський фактор mdash; непрофесійні дії закупівельника: не домовилися, співробітник звільнився з компанії і пр. Ми працюємо з більш ніж 400 постачальниками і не завжди з усіма вчасно встигаємо врегулювати відносини або домовитися про реструктуризацію боргу. Але ми не зацікавлені в судах.

У більшості випадків до 3ду доходять лише ті компанії, які займають конфліктну позицію і вимоги яких занадто завищені. Приміром, такі постачальники дотримуються думки, що тільки ми повинні оплатити всі пені і штрафи. Зі свого боку ми також вважаємо всі штрафні санкції, наприклад, з дисципліни поставок, і пред’являємо їх в суді. Після обгрунтування нашої позиції сума претензій завжди зменшується.

Однак самої стандартної ситуацією, коли постачальник виявляється в суді, є відмова від повернення товару. За умовами договору, весь непроданий товар ми маємо право повернути назад.

Не всі постачальники уважно знайомляться з документом і після припинення співпраці деякі компанії не готові забрати товар. Перевезення з віддалених регіонів досить затратна, іноді вона перевищує вартість самого товару. До того ж за договором, після припинення спільної роботи і виставлення вимог щодо повернення, за зберігання товару ми взимают певну плату. Однак такі випадки поодинокі. Після чого ряд компаній відмовляються виконати всі ці умови і звертаються до суду.

Третина справ, які доходять до суду, ми закінчуємо світовими угодами. Звичайно, з деякими компаніями нам доводиться розлучатися, але з багатьма після врегулювання всіх розбіжностей, ми знову повертаємося до роботи.

У 2010 р ми скоротили суму претензій у судах рівно в два рази (по відношенню до суми претензій в 2009 г.). У 2011 р плануємо скоротити ще вдвічі, повністю завершити реструктуризацію існуючих боргів ми плануємо в 2012 р.

Думка постачальника

Роман Тисів, заступник юридичного відділу ЗАТ Фірма серпні raquo;:

У 2009 р наша компанія поставляла продукцію в мережу Метрика raquo ;. Товар був реалізований давним давно, і частина вартості поставки все ж була погашена. Однак за два роки нам так і не оплатили, що залишилася. Шляхом переговорів вирішити це питання не вдалося, і в квітні 2011 ми подали позовну заяву в Арбітражний суд Санкт-Петербурга. На сьогодні судовий розгляд відкладено до 25 вересня. Після звернення до суду починаючи з квітня цього року СБР виплачувала нам невелику частину боргу. На сьогодні основна заборгованість становить 1,2 б. Я оцінюю шанси на укладення мирової угоди як низькі raquo;.

Думки учасників ринку

Роман Ніконоров, генеральний директор КК Старт raquo;:

Ситуація, що склалася у Метрики raquo; з постачальниками, двояка і не можна точно визначити, хто правий, а хто винен: або мережа не виконує свої зобов’язання, або постачальник. Потрібно дивитися договір, укладений між ними. Підставами для призупинення платежів з боку мережі можуть бути неправильно надані постачальником товаросупровідні документи (неправильно вказана ціна товару, його кількість, реквізити), не вчасно забраний і / або неоплачений постачальником повернення, неоплачені або НЕ зараховані бонуси. У нас теж були такі випадки, але їх було небагато, і вони були не істотні. Як я знаю, у Метрики raquo; в свій час були певні труднощі, але зараз вони з ними справляються і розширюють свою мережу raquo;.

Віктор Адамов, виконавчий директор СТД Петрович raquo; :

Запрошуємо успішних рітейлерів розповісти про свої ноу-хау і технологіях! Якщо ви знаєте, як скоротивши витрати на персонал, поліпшити сервіс в торгових точках; як оптимізувавши бізнес-процеси, збільшити маржу; як ребрендовані мережу, залучити до неї нових покупців; як скоротивши формат, домогтися кращих умов оренди; а також інші секрети успішного бізнесу, пишіть gileva #

Комментирование и уведомления сейчас закрыты.

Комментарии закрыты.