Запотівають фари – чому і що робити?

Запотівають фари – чому і що робити?

Багато автомобілістів досить-таки часто стикаються з такою проблемою, як запотівання фар. Подібна проблема трапляється з автовласниками, що мають, як вітчизняні, так і імпортні автомобілі. Окремі автомобілісти (і їх, до речі, немало) вважають, що наявність порушень в оптичній

Загрузка...
системі автомобіля не загрожує якими-небудь скільки-небудь серйозними наслідками. Однак подібна думка в корені помилково. Отже, в рамках даного матеріалу буде дан розгорнуту відповідь на питання про те, чому запотівають фари, чим це загрожує і що потрібно зробити, щоб усунути запотівання фар.

Чому запотівають фари?

Краплі води, які виникають на поверхні фар, є наслідком певних властивостей рідини, які проявляються в результаті впливу різних температур. Якщо обладнання фар знаходиться в справному стані, то прямий контакт з водою при працюючій лампі може стати причиною утворення невеликої кількості конденсату. Приміром, конденсат на фарах часто утворюється при митті автомобіля. Втім, даний конденсат, що виникає при митті машини, через деякий час повністю випаровується. Якщо ж фари запотівають постійно, незалежно від того, чи була помита машина чи ні, то це може сигналізувати про неполадки пристрою фар. Причинами несправності, внаслідок яких волога накопичується регулярно, можуть виступати:

Погіршення герметичності швів. Нерідко трапляється, що в місцях, де оптична конструкція стикується до автомобіля, матеріал або частково, або йнується. З часом саме це стає причиною того, що рідина проникає всередину оптичної системи автомобіля, внаслідок чого і запотівають фари.

Різні тріщини . Виникнення на склі навіть мікроскопічних тріщин і йнувань призводить до того, що волога проникає всередину оптичної системи автомобіля, в результаті чого і відбувається запотівання фар машини.

Засмічення вентиляційних отворів . Необхідно відзначити, що кожна автомобільна фара оснащена спеціальним пристроєм, призначеним для вентиляції. Якщо пристрій фари повністю справно, то в цьому випадку повністю виключається попадання всередину фари вологи, але при цьому повітря в фарі циркулює вільно. Якщо ж вентиляційні отвори фар засмітилися, то природна циркуляція повітря суттєво утруднюється або зовсім виключається, внаслідок чого і відбувається утворення конденсату.

Вище наведені основні причини запотівання фар. Всі перераховані причини мають одне спільне схожість. В їх основі лежить порушення герметичності фар. Таким чином, в залежності від того, що послужило джерелом виникнення порушення герметичності і підбирається спосіб усунення запотівання фар машини.

Наслідки запотівання автомобільних фар

Систематичне запотівання фар багате самими сумними наюBідками. Саме тому слід негайно спантеличитися усуненням причин регулярної появи вологи всередині оптичної системи машини. Зокрема, якщо фари запотівають, то це може привести:

До погіршення видимості . Шар конденсату, що утворюється на склі фари, призводить до розсіювання і переломленню спектра променів. Внаслідок цього фари починають істотно гірше висвітлювати дорогу. В результаті значно погіршується комфортність пересування на автомобілі. Крім того, фари, які далеко не кращим чином висвітлюють дорогу, можуть стати причиною виникнення дорожньо-транспортної пригоди.

До втрати працездатності електричних з’єднань . Волога, потрапляючи всередину оптичної системи, негативно впливає на електричні контакти. Зокрема, конденсатом провокується окислювальна реакція, яка цілком може або повністю, або частково вивести з ладу електричну проводку автомобіля.

йнування металевих поверхонь . Крім того, нерідкі випадки, коли через йнується відбивач. Постійне запітніння фар, яке не було своєчасно усунуто, стає причиною того, що на всіх металевих поверхнях і деталях утворюється іржа. Іншими словами, через те, що пітніє фара, корозії будуть піддані всі металеві деталі. З плином часу деталь, на якій утворилася іржа, втратить свою функціональність до такої міри, що відновити її вже буде неможливо. Однак, щоб настільки сумні наслідки стали можливими, контакт металевого елемента з конденсатом повинен бути досить тривалим.

До істотного зниження терміну служби ламп, встановлених у фарах . Запотівання фар свідчить про наявність в оптичній системі вологи. Підвищена вологість – це для лампи є екстремальним умовою. Таким чином, лампа при запітнілих фарах працює в екстремальних умовах, що волею-неволею позначається на терміні її експлуатації. Навіть у максимально якісного і вельми дорого освітлювального обладнання при роботі в умовах підвищеної вологості знижується термін служби, не кажучи вже про дешеві лампах, які не вирізняються високою ціною і чудовою якістю.

Щоб уникнути перерахованих вище негативних наслідків, достатньо просто на регулярній основі здійснювати або самостійно, або скориставшись послугами професіонала ретельний огляд оптичної системи транспортного засобу.

Запотівають фари. Що робити?

Далеко не кожен автомобіліст може з достовірною точністю визначити, чому запотівають фари. Адже навіть мікротріщину, утворену на склі фари, досить-таки важко помітити неозброєним оком. Отже, в більшості випадків діагностику бажано здійснювати у спеціалізованих сервісних центрах. Саме на станції технічного обслуговування автомобілів досвідчені майстри, провівши необхідні комплекс заходів, зможуть визначити точну причину неполадок і, звичайно ж, усунути їх.

Автовласникові, що вирішив боротися з проблемою запотівання фар своїми силами, першим ділом слід потурбуватися питаннями безпеки і відключити підвід, що живить оптичну систему автомобіля електрикою. Далі для усунення несправності, як правило, достатній наступний порядок дій.

    По-перше, потрібно зняти фари і акуратним чином очистити її від наявних забруднень. По-друге, слід здійснити уважний огляд швів і поверхонь. Відсутність будь-яких видимих??оку пошкоджень не означає, що на поверхні скла відсутні мікроскопічні тріщини. Максимально точна діагностика може бути здійснена тільки з застосуванням кольорового газоподібного речовини. На цьому ж етапі проводиться зняття лампи і її уважний огляд на наявність тріщин яких порушень герметичності швів. Слід піддати самому уважному огляду всі поверхні і стики. По-третє, необхідно провести попередню підготовку перед усуненням джерела попадання у всередину фари вологи. Зокрема, всі дефекти, які були виявлені, – щілини, тріщини, пошкодження – слід очистити, знежирити і просушити. Якщо частково або повністю зруйнувався шов, то треба видалити старий матеріал за допомогою спеціальних активаторів. Далі потрібно місце, з якого був видалений старий матеріал, знежирити за допомогою засобу для розчинення жиру та просушити. По-четверте, треба нанести герметик. Перед безпосереднім нанесенням герметика потрібно дрантям або газетами закрити ті ділянки і елементи автомобіля, на які герметик не повинен потрапити ні в якому разі. Такими елементами є контакти, скла, дзеркала, відбивач та інші. По-п’яте, слід очистити вентиляційну систему. Враховуючи той факт, що запотівання фар відбувається і внаслідок засмічень вентиляційної та дренажної систем, то дану систему в обов’язковому порядку потрібно ретельно прочистити. Прочистка вентиляційної, як, втім, і дренажної, системи здійснюється за допомогою пристосувань з металу, що мають невеликий діаметр. Ідеальне пристосування – тонка дріт. По-шосте, необхідно виконати зворотну збірку і установку. Фару слід встановити на її споконвічне місце не раніше, ніж через добу. Саме за 24 години нанесений герметик повністю висохне.

Всі ремонтні роботи з використанням герметика слід здійснювати з точним дотриманням додається інструкції. Справа в тому, що навіть найменші порушення інструкції, який на перший погляд здаються незначними, можуть стати причиною втрати властивостей ущільнювача. В цьому випадку вся робота виявиться безглуздою, т. к. волога або відразу або через деякий час знову стане потрапляти всередину фари.

Наявність на фарі тріщини великого розміру вимагає консультації автомобільного майстра, який у більшості випадків порадять її замінити. Ремонт такого пошкодження не може бути якісним. Але якщо все-таки ремонт тріщини великого розміру був проведений, то слід готуватися до того, що в самий найближчий час знову буде потрібно ремонт, т. к. волога при такого роду пошкодженнях знову потраплятиме в оптичну систему автомобіля. Тут допоможе тільки повна заміна фари.

Слід також зазначити, що наведений вище порядок дій цілком може і не принести очікуваного результату. Іншими словами, в результаті ремонтних робіт волога все одно потрапляє в фари і вони запотівають. У такому випадку бажано призупинити свої експерименти і звернутися на станцію технічного обслуговування. Особливо це стосується автолюбителів, які знайомі з оптичною системою транспортного засобу вельми поверхнево.

Отже, в рамках даної статті ми поговорили про те, чому запотівають фари. Наостанок слід зазначити, що досвідчені водії, які провели за кермом автомобіля не один десяток років, рекомендують при запотіванні фар цю ж хвилину вживати всі необхідні дії і заходи, щоб мінімізувати негативні наслідки даного явища. Негайно вжиті заходи сприяють збереженню безпеки під час пересування, дозволяють заощадити деяку суму грошей, яку обов’язково доведеться затратити в тому випадку, якщо освітлювальне обладнання транспортного засобу повністю або частково вийде з ладу.

21-05-2013, 15:42

____________________________

  • що робити щоб не запотівали фари на таті

Комментирование и уведомления сейчас закрыты.

Комментарии закрыты.